среда, 24. мај 2017.

DOMAĆE NJOKE U SOSU


Njoke baš volim ali se do skoro nisam usudila da pokušam da ih sama napravim. Mislila sam da je to preveliki posao i da će mi oduzeti previše vremena, pa sam ih zato uvek kupovala. Nisu loše kupovne njoke, ali ljudi moji domaće njoke su po meni i lepše, i ukusnije i bolje, a i jeftinije i to višestruko. Ne mogu da se upoređuju. Njoke volim u raznim sosevima, kao glavno jelo ili dodatak uz meso recimo, ali kada ih spremam sa šunkom, piletinom ili nekim suvim mesom, meni je to sasvim dovoljno da se lepo naručkam, pa ne spremam ništa uz njih. I da, moram da vam kažem da sam se suočila sa tom babarogom zvanom njoke i uspela u toj misiji. Nije mi oduzelo previše vremena, nisu zahtevne za pripremu, ide svega 3~4 sastojka, a na kraju balade ćete biti nagrađeni super ukusnom đakonijom. 
SASTOJCI: 
500g krompira,
1 jaje,
brašna op potrebi (oko 200g),
1 kašičica soli.

Za sos:
1 manja glavica crnog luka,
2 čena belog luka,
200g šunke, slaninice ili suvog mesa,
200ml neutralne pavlake,
1 čaša kisele pavake,
soli po ukusu.


PRIPREMA:
Krompir skuvati u ljusci.
Oljuštiti ga, ostaviti ga desetak minuta da prohladi pa ga ispasirati.
Dodati umućeno jaje i posoliti.
Promešati, pa dodavati po malo brašna i mesiti.
Kada prestane da se lepi za ruke testo je spremno.
Mnogo zavisi od krompira koliko će vam brašna trebati, nekada će to biti više a nekada manje od 200g.
Prebaciti testo na pobrašnjenu radnu površinu i podeliti ga na 4 dela.
Stavite vodu u šerpu da se kuva dok vi pripremate njoke.
Svaki valjati po površini dok ne dobijete zmijicu.
Isecite na komadiće željene veličine i lagano prstima oblikujte njoke.
Viljuškom napravite otisak na njokama, mada i ne morate.
Ubacite po nekoliko njoki u vodu koja vri i kada isplivaju na površinu vadite ih rešetkastom kašikom.
Postupak ponovite dok se sve njoke ne skuvaju.
Ja sam pola količine stavila u zamrzivač jer je pola bilo dosta za nas dvoje.

Na malo maslinovog ulja propržiti sitno seckan crni luk.
Dodati sitno seckan beli luk i dinstati još par minuta.
Dodati seckanu šunku ili slaninicu i još 3~4 minuta pržiti.
Obe pavlake ubaciti u posudu sa lukom i smanjiti temperaturu na šporetu.
Kada se pavlake sjedine ubaciti njoke, posoliti po ukusu i kuvati još 5 minuta.
Nama je ova količina pavlake sa pola količine njoka bila dovoljna.
Ako spremate sve njoke udvostručite neutralnu pavlaku.
Luk možete izostaviti, a šampinjone možete dodati ako ih volite.
Prijatno! 

Ne propustite i ovaj recept! Klik na SOČNA SALATA OD MAKARONA.

Нема коментара:

Постави коментар