четвртак, 19. фебруар 2015.

VANILICE

Vanilice su bezvremenski kolači. Rado viđene na trpezi u vreme kada sam ja bila dete  a i sada kada sam odrasla. Rado se sećam detinjstva, a posebno delova gde moja baka mesi tradicionlane kolače koji su i dan danas popularni. Takvi kolači se čuvaju od zaborava, to su vanilice :). Tako jednostavne a  tako ukusne. Ranije ih je pravila moja baka a sada ih pravi moja svekrva :D. 
Nažalost, nemam bakin recept ali se zato sveki potrudila da mi napiše recept koji je i ona sama nasledila. Ono što moram da napomenem je to da se original vanilice prave sa masti, ali oni koji nisu ljubitelji mogu koristiti maslac ili mragarin. Takođe, ranije bake nisu stavljale vanilin šećer ali ja sam uvek za jer daje poseban šmek. Uostalom, kakve su to vanilice bez vanilinog šećera :D.
SASTOJCI : 
25og masti ili maslaca ili margarina,
1/2 šoljice za kafu šećera,
1/2 šoljice za kafu mleka,
1/2 praška za pecivo,
1 jaje,
4oo~5oog brašna,
2 vanilina šećera,
šećer u prahu.
PRIPREMA :
Umutite mast da postane penasta pa dodajte šećer i vanilin šećer.
Kada se sve lepo sjedini dodajte mleko i jaje i dalje muteći.
Posteteno dodajte prosejano brašno i mesite testo. 
Prebacite testo na pobrašnjenu radnu površinu i mesite dok ne dobijete glatku smesu.
Podelite testo na dva dela.
Ako imate vremena ostavite testo u frižideru 15~2o minita prekriveno prijanjajućom folijom. 
Ako nemate vremena pređite na izradu odmah.
Rastanjite testo debljine oko 1 cm i čašicom za rakiju  (ako nemate modlu) vadite krugove.
Preostali deo testa opet rastanjite i ponovljajte postupak dok ne utrošite svo testo. 
Složite krugove u podmazan pleh i pecite vanilice u zagrejanoj rerni na 18o C oko 1o~15 minuta.
Vreme pečenja zavisi od vaše rerne, vanilice treba da ostanu svetle. 
Dok su vanilice još mlake mazati ih džemom ili pekmezom i sastvaljati.
Blago pritisnite da se marmelada lepo rasporedi.
Vanilice uvaljajte u prah šećer.
Po želji u prah šećer možete dodati vanilin šećer.
Vanilice poslužite dragim gostima :).
Prijatno!


Ne propustite i ovaj recept! Klik na BRZI KOLAČ SA JABUKAMA I GRIZOM.

2 коментара: