недеља, 4. јануар 2015.

RAŽANI HLEB SA SEMENKAMA

Danas sam obradovala  svoj stomak, i stomak mojih ukućana, divnim ražanim hlebom sa semenkama. Celom kućom se širio fenomenlan miris i moram vam priznati da smo jedva dočekali da se malo prohladi. Spremala sam krem čorbu, koju ću kasnije staviti na blog, i uz nju se ovaj mirisni, hrskavi hleb savršeno uklopio, a dok je još topla vi možete namazati kajmak ili neki lepi sir. Evo meni već ide voda na usta :D. Nije komplikovan za pravljenje, nije ni skup a zdrav je i ukusan. I ranije sam pravila pogače sa semenkama ali nikada sa ražanim brašnom. I zato sam sada totalno oduševljena. Ovaj hleb dobija čistu peticu :). 

SASTOJCI :
45o gr belog mekog brašna,
2oo gr ražanog brašna,
3oo ml mlake vode,
1 kockica svžeg kvasca,
2 kašičice soli,
1 kašičica šećera,
4 kašike maslinovog ulja,
25 gr lanenih semenki,
25 gr golica (sirovih semenki od bundeve),
25 gr sirovih semenki od suncokreta.

PRIPREMA :
U vanglici sjediniti belo,  ražano brašno i so. Kvasac potopiti u mlaku vodu i dodati šećer. Ostaviti da naraste. Brašnu dodati kvasac, semenke i maslinovo ulje i zamesiti testo. Ako je retko dodajte još malo brašna, ako je tvrdo dodajte još malo vode. 

Testo prebacite na pobrašnjenu radnu površinu i još malo mesite. 
Vanglicu u kojoj je bilo testo nauljite i vratite testo. Treba da odstoji oko 45 minuta. 
Testo za ražani hleb prebacite na radnu površinu i malo ga oklagijom rastanjite, pa ga prebacite u nauljeni pleh. Ja sam pekla u okruglom plehu od 3o cm i zato je širok i nizak. Vi možete peći u četvrtastom kalupu, a možete praviti i oblike kao za pogaču. 
Ražani hleb pecite 25~3o minuta u zagrejanoj rerni na 2oo C.  
Prijatno!



Ne propustite i ovaj recept! Klik na POGAČA SA SEMENKAMA.

2 коментара: